reklama

Odchod z domova - facka od reality

Sedieť doma na Slovensku v tepľučku vlastnej lenivosti. No, poviem Vám nie je nič príjemnejšie. Nabrať silu, a odísť, choci len do susedného Rakúska to chcelo nemalú odvahu, o to väččšiu, že ma doma oplakávali moje dve malé deti.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Začalo to nevinne. Telefonátom. Telefonátom od bývalej spolužiačky. Táto moja Anna pracovala v Rakúsku už dlhšie. Zazvonil mi telefón a otázka bola presná. Ideš alebo nie? Mala som pár sekúnd na rozhodnutie.

Robiť v dnešnej dobe opatrovateľku v Rakúsku nie je nič nezvyčajné. Pre mňa a s mojou nemčinou to bolo nanajvýš nemožné. Neverila som si, ale nemala som ani dôvod si veriť. A viete čo? Aj napriek tomu som to vraza. Boli to dva dni a cestovala som smer ďaleký Feldkirch.

Najprv mi to nedochádzalo. Veď idem, nejak sa dohovorím, rukami nohami a hociak len nie po nemecky. Bohužiaľ moja naivita zašla až tak ďaleko, že keď sme si dávali na prvej zastávke v Rakúsku na benzínke kávu započula som rozprávať ľudí po nemecky podlomili sa mi kolená. Oni fakt rozprávajú po nemecky. V tej chvíli som si nevedela vypýtať ani kávu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zvyšok cesty som v tichosti preplakala. Celá som sa tiasla a môj žalúdok vykazoval známky smrti. Bola som hotová. V živote som nezažila takýto šok. Ako som už spomínala doma som sedela na zadku 23 rokov. Sňáď už stačilo, nie?

Po príchode ku babke som jej nepovedala nič. Nevedela som odpovedať ani nato ako sa volám. Fakt! Môj prvotný pocit bol, že to snáď hovoria po čínsky. Striedačka odišla a ja som chcela ísť s ňou. Nemohla som smola, niekto musel s babkou ostať. Prvý ďeň som jej povedala 5 viet. Vyhýbala som sa jej ako sa dalo. Neskôr to opadlo, ale ten stres na začiatku mi zbral minimálne 5 rokov zo života.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Myslím si, že život je strašne krátky a tak som túto príležitosť využila. Neľutujem.

“Odvaha znamená ísť od zlyhania k zlyhaniu bez straty entuziazmu.” – Winston Churchill

Júlia Andraščíková

Júlia Andraščíková

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Autor ako ja piše len pre radosť. Píše keď ho niečo trápi alebo naopak teší. Verejne sa priznávam, robím chyby a nebojím sa to priznať. Som len človek. Nechcem sa všetkým páčiť ale viem prijímať kritiku. Nebojím sa...si moja výzva. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu