reklama

Hľadanie pokoja

Kam smeruje človek? Kam dokážu zájsť až ľudia pri hľadaní samých seba? Ako veľmi si dokážu posunúť svoje hranice? Čo všetko je realita a čo všetko je už len fantázia. Alebo čo všetko je fantázia a čo už len realita? Aké hodnoty sú najdôležitejšie? Ktoré sú nepodstatné? Kto je priateľ? Kto nepriateľ?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Každý deň sa dejú situácie. Ľudia zomierajú, rodia sa deti, rozpadávajú sa vzťahy či organizujú svadby. A Zem sa točí. Rozmýšľali ste, že prečo to tak je? Aký je celkový zmysel nášho života?

Verím, že v dnešnej rýchlej dobe sa asi málokedy pozastavujeme nad hlúposťami. Pretože naša duša je zanedbávaná nami samými, čo v konečnom dôsledku vyznieva dosť smiešne. Predstavte si situáciu. Chcete darovať darček (idú Vianoce-dosť aktuálne), klasický ho pekne obalíte do papiera. Dáte si záležať, je to milovaná osoba. Obalíte ho zlatým papierom, navoniate a zaviažete krásnou stužkou. Darček darujete, dotyčná osoba otvorí...hm a balíček je prázdny. A takto nejako to teraz cele funguje. Budujeme si okolo seba zlatý obal. Užívame si jedlo a život. A sme aj tak akísi prázdni. Prečo to tak je?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zamýšľať sa nad takými to otázkami vo mne stále vyvolávalo rešpekt. Hovorila som si: „Prečo práve ty by si mala riešiť takéto veci? Si ešte mladá a neskúsená.“ Ale stihla som si uvedomiť niekoľko vecí. Videla som a pracovala som so starými ľuďmi. Doma aj v zahraničí (v inej rovine myslenia). A práve oni mi nejak dali svetlo do života. Ani jeden z nich nebol životom pokorený. Všetci boli len skúpi a zatrpknutí. A tu som sa zamyslela, či toto ja chcem. Nesnívam o bezproblémovom živote. Viem, že bude taký aký si ho sama vysnívam ak si budem dostatočne veriť. Snívam o pokoji. Skutočne verím, verím v stav duše, a že sa ho teda snažím docieliť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kým som sama na sebe nezažila určitý druh „vyhorenia“ ako to nazýva odborná lekárska terminológia, som si namýšľala, že šťastie dosiahnem autom, peniazmi a bohatstvom. Prišla chvíľa kedy som prestala túžiť po hocijakom kontakte s ľuďmi a mala som všetkých dosť. Prerastali mi cez hlavu aj bežné veci. A dospela som k záveru, že dokonalosť človeka nudí.

Neviem teraz povedať, kam to pôjde ďalej. Či bude cieľ, či len samotná cesta postačí. Ale len prísľub ku kvalitnejšiemu životu dáva krajší odtieň zajtrajšku. Kým z toho bude dúha, bude treba dlho pastelkami maľovať. Maľovať čisto a s láskou. Nech to stojí za to.

Júlia Andraščíková

Júlia Andraščíková

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Autor ako ja piše len pre radosť. Píše keď ho niečo trápi alebo naopak teší. Verejne sa priznávam, robím chyby a nebojím sa to priznať. Som len človek. Nechcem sa všetkým páčiť ale viem prijímať kritiku. Nebojím sa...si moja výzva. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu